water

17 april 2015

De tijd vliegt hier voorbij.De afgelopen dagen Huye bezocht (Butare). De naam is veranderd na de genocide.  Te zwaar beladen.Maar de weg ernaartoe toe  is wondermooi.  Hier en daar een dorp. Prachtige bossen .veel vogels, rijstvelden en inderdaad het land met de duizend heuvels.

Steeds mensen onderweg. Al dan niet zwaar beladen. Meestal te voet. Een enkele met de fiets. Overbeladen. Je kunt het zo zot niet bedenken of ze vervoeren het met de fiets. Planken, rijst, zetels, houtskool, , kippen en bidons vol water

Kinderen steeds aan  de waterkraan op de openbare weg.Vrouwen die liters water aanslepen voor de huishoudelijke taken. Ik ga er ook anders mee om.En dan heb ik geluk dat ik hier woon met een kraantje op de binnenplaats. Dus voor de was en de plas heb ik maar de kraan open te draaien. Soms komt er niets uit en is het'af'wachten.

Water is voor mij het uitgangspunt voor een nieuwe reeks schetsen en schilderijen.

De tweedaagse naar de krokodillen is uitgesteld naar volgende week. Plannen is zo moeilijk.  Ik probeer zoveel mogelijk mee tegaan. Maar makkelijk is anders.We zijn het zo gewoon om alles in onze agenda te volgen.Weken op voorhand ligt alles vast. Hierzie ik wat de dag brengt.(ik probeer:D)

Akuna matata.

De tapijten zijn al in kigal geraakt.En heb al een plan om die ook in België te krijgen. Als ik bijna 50 kg schoolgerief naar hier krijg............pffffff wat zouden 2 tapijten me dan tegen houden.

Tot later allemaal.  Kussen

1. Walter Koz(w)ientje:
    17 april 2015
    Beste Bientje
    ik ben zo fier op je dat je dat allemaal doet. Je hebt een gouden hart maar velen weten dat niet altijd. Ik leef verder met je mee. Geniet van de natuur en de mensen en maak maar mooi schetsen, tekeningen en laat je ook misschien eens gaan in een gedicht(en). We zien je straks welgezond en welgezind terug. Nichtje ik zie je graag! Uw kozwientje Walter