Den bonte avond

1 december 2019 - Butare, Rwanda

Aangekomen in Butare en ons hotel sifa opgezocht. Gezellig kennis gemaakt met de andere gasten en s'avonds wat bijgekletst.Lekker gegeten ( ik ben hier zeker niet afgevallen. Geen van alle 3 denk ik). Groentjes uit hun tuin. Verser kan het niet.

Slapen doe ik hier als een marmotje....we gaan met de kippen op stok.....we vullen elkaar aan in het snurken als varkentjes. Het is hier een echte dierentuin. 😊

Gisteren een koffie plantage bezocht. Koffie is hier het eerste exportprodukt. 98 % wordt uitgevoerd. De uitleg gekregen van plant tot het roosteren. Hoe super kan het zijn om zelf je koffie te roosteren op de traditionele manier met zicht op de koffieheuvels van Huye.

Erna koffie gaan kopen in het winkeltje.Zullen ze op het thuisfront blij mee zijn.

Daarna "Vlaamse stoofkarbonaden" gaan eten in hotel e-bis. Vorig jaar toevallig ontdekt en dit jaar was het even lekker. Daarna was het karaoke avond en we zijn er blijven plakken. Verbroedert met de Rwandezen....gezongen. ... gedronken. ....gedanst....plezier gemaakt. Uren later( na 2 uur met een moto thuis geraakt. Auto daar laten gezien de glazen wijn die we soldaat hadden gemaakt) een hoop telefoonnummers en e-mailadressen rijker ... Ann heeft er een zoon aan overgehouden 😊 in ons bed beland. Maar we zaten op tijd aan het ontbijt. De receptionist/ manager hebben we nog niet gezien vandaag. Die was ook mee op de lappen. Daarstraks de auto ( te voet want we kunnen wat frisse lucht gebruiken) gaan ophalen. Onderweg in de kerken veel begrafenissen. Ook in de kathedraal van Butare.

Verder een luie dag maar straks gaan we terug naar e-bis. Ik  ga er balletjes in tomatensaus eten . Morgen rijden we door naar ons  logeer adres in Muganga met tussenstop in Nyanza.

Wordt vervolgd.😘xx

1. Linda Heirweg:
    1 december 2019
    Zalig genieten... Dit keer van een ander Rwanda als de vorige jaren... ook eens tof zeker?