Prachtig land

22 maart 2020 - Havana, Cuba

Cuba is prachtig...... Van Hoguin naar Baracoa met de bus .Op bepaalde momenten slechte weg maar eens we in het restaurant zijn.... WAUW......de natuur ....ook Atlantische oceaan in alle kleuren blauw. Opspattende golven......zon....rum..... België is zover weg. Gisteren een cacaoplantage bezocht.. van noot tot chocolade.... mmmmmm.

In de namiddag Baracoa bezocht.ik val in herhaling.....mooi....creoolse invloeden. In huizenbouw.  .....in kleuren.....in het eten en in de cocktails.

S'middags een gegrild varkentje..... muziek......rum

Programma aangepast...een wandeling langs de malecon.

'avonds op een dakterras kreeft gaan eten. We zijn met ons gat in de boter gevallen.

Nu op weg naar Santiago de Cuba. Wordt vervolgd .

Vrijdag 20 Maart

We zijn een week in Cuba en terug opweg naar Havana.

Het bezoek aan Santiago de Cuba was kort. Bezoek aan het graf van Fidel was indrukwekkend met het wisselen van de wacht. Maar toen kregen we het nieuws dat ALLE toeristen terug naar Havana moeten. Er zijn nu 11 besmettingen en 1dode op Cuba door het Coronavirus. Men ( de bevolking ) is bang van ons. Ze willen ons zodicht mogelijk bij het ziekenhuis waar zieken met het Coronavirus worden opgenomen en dat is in Havana.We begrijpen hun maar we zijn het eerste uur toch stilletjes. De terugtocht verloopt in 2 stukken.

Een rit van 7 uur en straks rijden we nog een 6 uur. Er wordt druk onderhandeld over het programma. De groep heeft een enorme veerkracht. De sfeer is goed.

Verrassing.. .de tamtam werkt. We zijn een heel gedisciplineerde groep.Alle dagen nemen we onze temperatuur en ik noteer. We wassen ons handen overal waar we komen en bij het instappen van de bus nogmaals. Daarom krijgen we uitzonderlijk in deze tijden toestemming om langs Santa Clara te gaan en Ché te bezoeken.😀✊.

Stranddagje ingelast. In principe moeten op bevel van de internationale wereldgezondheidss organisatie binnen 72 uur in België zijn. Maar de vraag is hoe er 67.000 toeristen in Cuba het land binnen tijd het land kunnen verlaten. Ik kan hier alleen maar getuigen dat Cuba in heel de coronazaak het fantastisch aan pakt. Samen met alle inwoners wijkcomités overheid wordt iedereen op gevolgt. Alle maat regelen worden au serieus genomen. Het is een voorbeeld voor de wereld ✊

1. Vreven André:
    XXXXX
  2. Marie Rose D'haese:
    Wat een pech meisje!
  3. Carine Vandekerckhove:
    22 maart 2020
    Het corona-virus kent geen grenzen. Het ga jullie goed !
  4. Lydie NEUFCOURT:
    22 maart 2020
    Ondertussen zijn al 60 tal medische specialisten in virusbestrijding ah werk in Noord-Italie
  5. Philip badenhorst:
    22 maart 2020
    Geniet zo lang het nog kan. Onze jongste zoon, Willem zou vandaag landen voor een maand verlof is ZA, brute pech met totale lockdown v België....wij dus in onze gehuurde verblijf aan de Indisch Oceaan ( Dana Bay nabij Mosselbaai )
    Hij kan gelukkig om-booken met Swiss Air voor November..... we zien wel . XX
  6. Bernardine:
    22 maart 2020
    Wij normaal 19 mei naar Vietnam. Zal niet lukken denk ik. Wanneer komen jullie naar België? Dan spreken we zeker af. Dikke ( virtuele )knuffels
  7. Ivens Eddy en De Kimpe Miranda:
    27 maart 2020
    Door dat Corona gedoe, jammer genoeg beperkingen. Maar probeer toch ten volle te genieten van jullie reis, het ga jullie goed, en tot ziens!