Nyanza en muganga

3 december 2019 - Kigali, Rwanda

Na een laatste avond in butare te hebben gelogeerd......en hele lekkere balletjes in tomatensaus te hebben gegeten......verder gereden naar  Nyanza. Op bezoek bij de koninklijke koeien. Een replica van de koninklijke hut bezocht met de nodige uitleg. Hoewel het tweede bezoek was van mij was ik toch weer onder indruk. Jan en Ann vonden het ook de moeite.

Dan verder gereden naar de yagwe lodge in Muganga. We zijn nog steeds niet geleerd en volgen bijna blindelings ons Nederlanse Google map madam. De weg die ze ons aangaf liep gewoon over een waterzuivering station. Schijnbaar waren we niet de eersten die verkeerd reden. De bewaker opende de toegangspoort en liep dan over het terrein mee om de volgende poort te openen. Echt omweg was het niet. En de natuur was prachtig. De lodge is gelegen boven  een rivier die gezwollen is door de vele regen. Eerst een hapje gegeten en een glaasje gedronken en dan naar de hangbrug over de rivier. Eerst gekeken hoe een moto erover reed en dan m'n stoute schoenen aangetrokken en er ook overgestapt. Nog steeds "bibberachtig" maar ik doe het toch.

s'avonds genoten van een heerlijke maaltijd met een lekker wijntje. Babbelen met de gastheer en vrouw was vooral luisteren. Hij kon nog beter babbelen dan ik.😊🙄. Bleek dat we heel wat gemeenschappelijke plaatsen kenden ( vooral met Jan en Ann) en gemeenschappelijke vrienden met ons alle drie. Hoe klein kan de wereld zien.

s'ochtends onder een stralende zon ontbeten. En via de juiste weg naar ons laatste adres ( na de auto te hebben afgeleverd).... Deborah in Kicukiro.

Nu ga 1 keer slapen ... . 😴😴🌜💤

1. Marie Rose D'haese:
    3 december 2019
    Het kort af.
    Bundel ze maar, die mooie verhalen!
    En welcome back in je grijze en koude vaderland ,
    Mrose