gitarama

23 maart 2015 - Kigali, Rwanda

Zondag 22 maart. Ik denk dat de zondag hier nationale was en poetsdag is. Overal grote bedrijvigheid in de huishoudens.

Gisteren hebben we toch iedereen opgebeld om de meegekregen post of pakjes te verdelen. Wat als resultaat gaf dat ik veel uitnodigingen kreeg voor bezoekjes.We zijn naar kigali geweest om internet te kopen . Naar de markt in nyagugogo groenten gaan kopen. Alles betast gewikt en gewogen en veel onderhandels maar uiteindelijk toch ons gerief gevonden.

.Zaterdag een grote dag voor mij. Bij alleen naar Gitarama gegaan. Dat is 2 bussen nemen . En tesamen ongeveer een kleine 2 uur. Niet direct iets spectaculair maar een grote test om te zien of mijn lessen kinyarwanda iets opleveren.  En ja hoor ben er geraakt. En zelfs terug en toen was het laatste stuk in het donker.Iedereen was heel behulpzaam en ze vinden het leuk dat de "muzugu" haar best doet.Onderweg was het prachtig. Alles staat groen want het regenseizoen is begonnen. Vandaag ga ik me Laten registreren op de ambassade.

Tot later xxx

1. Jan:
    26 maart 2015
    Hey muzugu. Groetjes vanuit Burkina Faso.