Een doordeweekse dag

2 november 2018 - Gatenga, Rwanda

Na alle dagen al op trot te zijn geweest vandaag een doordeweekse dag.😀. Opstaan .....koffie maken(nescafe) boke roosteren (in de pan). Douche nemen (met koud water...het is hier warm en zwoel genoeg)
En dan naar de kapper. Haartjes laten wassen. Alleen daarom is het zalig om hier te zijn. Het wordt 2 maal gewassen en gemasseerd. Minuten lang. Daarna droog geblazen. Ziet er niet uit....maar dan...er wordt olie ingemasseerd.....zalig. Welke stijf vragen ze.?Akrikaans natuurlijk. Strak achterover gekamd en opgebonden.
Bij Dirk .....baard eraf. Aan de snor wordt niet geraakt.Zelf na 3 keer vragen. Later blijkt waarom 😀. Het haar twee keer wassen. Oren worden gekuist . Gezicht gewassen. Er wordt gepoederd en geparfumeerd. Na meer dan een uur stappen we terug buiten en zijn we .. 5 euro armer. Het was maar 3 euro maar ze mochten de rest houden. Volgende week gaan we terug. Daarna naar de Izinia markt. Boontjes wortelen tomaten ajuinen paprika ananas mango en kleine banaantjes in een zak. Zo komen we het weekend door.
Dan naar huis.Deborah had schijnbaar gisteren ook ajuin gekocht. Dus een Franse uiensoep gemaakt. Met restjes brood korstjes gebakken. Iedereen vind het super interessant wat ik doe en ik geniet ervan om eens te koken.
In de namiddag nog eens naar de plaatselijke supermarkt geweest . Toch algauw een halfuurtje bergop klimmen. En dan een pintje in ons "stamcafeke"gaan drinken.
Nog ff meegeven. De colruytgroep heeft hier een stevig been in huis in Rwanda. Overal liggen er everyday en boniprodukten. Duur! Minstens 3a4 keer zo duur als België.
Sigaretten zijn hier spot goedkoop. Voor bv. Dunhill kost 1 euro. Je ziet hier bijna niemand roken
In de bouw werken er ook vrouwen. Er wordt hier van s'morgens vroeg tot wanbeer de avond valt gewerkt.
Nog ff over die snor. Ik heb het gevraagd aan Deborah. Hier wordt de snor nietdoor de kapper gedaan. Zo zien ze dat je een man bent.😀

1. Linda Heirweg:
    2 november 2018
    😊 leuk daar... groetjes uit Zwitserland
  2. Carine Vandekerckhove:
    2 november 2018
    Foto van Dirk zonder baard please.
  3. Marie Rose D'haese:
    2 november 2018
    Waarom zijn die Colruytprodukten daar zo duur????
  4. Josette, Tito:
    2 november 2018
    Da's plezant he! Ik kreeg eens heimwee van
  5. Gerdje:
    8 november 2018