bezoekjes hier en daar

3 april 2015 - Kicukiro, Rwanda

Het nationale museum van kigali bezocht die is gevestigd in het voormalig woonhuis van Richard kandt.  Zeker de moeite waard.  Spijtig dat je nergens in museums foto's mag maken. Gisteren met de kinderen de rapporten gaan afhalen. Er was een ganse ceremonie in de blakende zon. Eerst volkslied aan de vlag. Dan een flinke bolwassing voor de ouders die het schoolgeld nog niet hadden betaald en dan de uitdeling van de rapporten.  Echt op naam en plaats zoals 50 jaar geleden bij ons.

Daarna de weg te voet afgelegd zoals de kinderen hier elke dag doe. Met het verschil dat ik nu mee was en dat we na een half uur stappen stopten om iets te drinken. Na nog een uur stappen stoppen om te eten, en dan het laatste stuk stappen. Het was gisteren 32 graden!

Voor de kinderen was het gisteren dus feest.  Ik was pompaf.  Het is hier het land van de 1000 heuvels en dat heb ik gevoeld.

Daar zijn we nog even op ziekenbezoek geweest.

Vandaag naar de kapper en het is de eerste keer in mijn leven dat ik niet getrakteerd werd op een drankje of etentje maar op een kappers bezoek. Het was in de plaatselijke kapperszaak en het was primitief. Maar mijn haar is gewassen en gedroogd.  Het heeft me wel heel wat moeite gekost om hun te overtuigen mn haar niet te vlechten. Overmorgen

is het Pasen en de eitjes in chocolade hebben de reis en de warmte overleefd. Dus ook in mn rwandese thuis komen de klokken.  Nog even iedereen bedanken die schoolgerief heeft geschonken.  Ik heb een groot deel gegeven in de school van de kinderen en heb er honderden kinderen gelukig meegemaakt. MURAKOZE (bedankt)

1. May:
    3 april 2015
    Leuk verslag ! Groeten vanuit Genk en een fijn paasweekend! May
  2. Jan:
    6 april 2015
    En waarom geen vlechtjes ?? wij ook terug mogelijkheid tot internet, zitten nu aan voltameer. We hebben Ishmael al ontmoet, hij vond je schilderijtjes supermooi. Wij vonden dat ook. Morgen gaan we naar Accra en zien we hem terug. Tot later xxx