Baby

26 juni 2016 - Kigali, Rwanda

Zoals eerder verteld ben ik op kraambezoek geweest. Helemaal anders verlopen dan ik dacht. Het meisje is vorige maandag geboren. Met een keizersnede. De mama mocht (moest) na 2 dagen al naar huis. Vrijdag is de baby terug opgenomen om onder de lamp te liggen. Ze mag waarschijnlijk maandag terug naar huis. Ondertussen verblijft de mama op het terrein van het ziekenhuis......Daar eet en slaapt ze ook. Buiten. Onder aan afdak. Want bedden zijn er schaars. Ze verblijft er omdat de baby borstvoeding krijgt. Het meisje hebt ik niet gezien. Alleen de mama en de papa en 1 iemand(vast) die eten brengt en verse kleren is toegelaten op de afdeling. Het meisje had nog geen naam. De papa mag de naam kiezen. Toen ik vroeg of hij al een naam ingedachten had zei hij dat ik haar een naam mocht geven. Niet zo makkelijk want ze moet er de rest van haar leven meedoen. En het feit dat je dat "al lang minuut " moet beslissen terwijl een hoop vrienden en familie wacht maakt het er niet makkelijker op.Maar zie ze heeft een naam
SOFIA
Iedereen was er toch blij mee . Ik heb nog geen foto maar deze volgt zeker. Dit meisje Sofia versterkt de band met de familie nog meer.
Zonnige groetjes en knuffels
XX (vergeetmenietjes)

1. Marie Rose D'haese:
    26 juni 2016
    Geweldig wijze naam: komt goed