Van alles en nog wat....

18 november 2018 - Gatenga, Rwanda

Vrijdag was de grote dag voor Asa. Hij sluit de lagere school af en dat gaat gepaard met een schoolfeest. Dezelfde school waar ik 2 jaar geleden ook was.Vroeg opstaan want de kinderen en wij moesten er om 8.00 u zijn. Na zovele jaren ben ik nog niet geleerd. We waren er als eersten en het begon uiteindelijk om 10 u. Met een lange toespraak. Maar ook met veel muziek en dans waar ik ook gevraagd werd om mee te dansen en dat deed ik met véél plezier. Achteraf de kinderen met een restaurant bezoek verrast.
Zaterdag kappersbezoek....pedicure....afscheid genomen van mn favoriete kapper rn beloofd om volgend jaar terug te komen. Nog ff naar ons "stamcafe/ restaurant. Daarna op terras bijgeklest bij vrienden van de Familie.
Vandaag naar de kerk geweest. Lang en vermoeiend. Gelukkig tussendoor muziek. Iedereen ging meegaan....maar de kinderen gingen ofwel heel vroeg in de ochtend of speelden buiten . We konden ze alleen maar gelijkgeven.😀
Nog interessant om weten. Rond huispersoneel. Die werken van bij het ochtend gloren rond 5 uur tot.......iedereen naar bed gaat..Ze worddn tatine genoemd en hier in huis doet ze allew. Koken poetsen kinderen opvoeden boodschappen enz. Haar kindje is bij haar moeder .Om de 3 maanden mag ze een weekje naar huis. Verdienste 20 euro per maand + kost en inwoon.ik ben alle dikke vriendin met haar en we stoppen haar nu en dan wat toe. Onze kamer en onze was doen we zelf.
Ook nog gehoord. De bestuurders van de brommerskes zijn soms heel nieuwsgierig. Sommigen werken voor de overheid en peuteren zo informatie los. Altijd goed om weten.
Dagen en uren gaan nu vlug voorbij.
Ik probeer nog iets te posten voor we vertrekken.
Anders aan iedereen ....tot gauw....strXX ..post ik nog wat foto's.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Franky Callens:
    18 november 2018
    Als ik dit allemaal lees, hebben deze mensen bijna niets en toch zijn die gelukkiger dan wij. Het doet me deugd dat er zo mensen als jullie en ons zijn.
  2. Josette, Tito:
    18 november 2018
    Dat was leuk, maar begin wel aftekorten
  3. Carine Vandekerckhove:
    19 november 2018
    Mooie foto's - heeft de sfeer goed mee. In elk geval een goed terugreis mèt alle valiezen !