Nog wat weetjes

19 november 2018 - Kigali, Rwanda

De reis zit er bijna op........
Maar weet je als je hier als man naar kapper gaat en vraagt om je snor af te scheren ze dat niet doen. Je bent dan immers geen man meer.
En weet je dat je haar hier achter een gordijntje wordt gewassen. Zowel bij mannen als vrouwen. Bij de mannen worden de oren uitgekuist. Ik denk kwestie om beter naar hun vrouw te kunnen luisteren.😁
Een kappersbeurt met twee en pedicure erbij kost 7 euro
Weet dat een rit naar mumutyi van ongeveer een kwartier met een brommerke 700 rwf kost
En een autotaxi 4000rwf
Dat is 0.70 eurocent en 4 euro. Ik ben een betere onderhandelaar. Ik betaal de correcte rwandeze prijs.
Moest je het nog niet weten. Rijst bananen en bonen zijn hier het basis voedsel. Ze worden op verschillende manieren klaar gemaakt en dat is lekker.
Daarstrx fruit gekocht om mee genemen. 3kg passievruchten. 3ananassen. 4mango's en super veel kleine banaantjes....en weet je wat dat kost? 10 euro
Mannen mogen hier nog steeds 2 of 3 vrouwen hebben. Onze overbuurman heeft er twee. De ene helft van de week slaapt de ene bij hem de andere helft de andere. De zevende kan hij kiezen. Samen hebben ze 5 kinderen.
Mannen worden hier nog steeds bediend op hun wenken. Ik mag hier helpen koken,wassen,afruimen. Dirk niet. Dat wordt weer wennen voor hem in België.
En weten jullie al.... Volgend jaar kom ik terug.
Groetjes vanuit een warm en zonnig Rwanda......strx moeten we het met 30 graden minder doen.XX😙

1. Ivens Eddy en De Kimpe Miranda:
    19 november 2018
    Jullie kunnen terug keren met een rugzak vol mooie herinneringen. Behouden terugreis!
  2. Linda Heirweg:
    19 november 2018
    Welkom terug..... breng wat warmte mee....x
  3. Philip badenhorst:
    19 november 2018
    Zalig dat schoolfeest en leuk dat het aldaar reedsjullie tweede tuiste geworden is .....
    Tot snel....
  4. Marie Rose D'haese:
    19 november 2018
    Behouden terugreis! Dank voor de onderhoudende verslagjes.
    Mrose