Zondag......alle plannen vallen weg dag

3 november 2019 - Kicukiro, Rwanda

Het dagdagelijkse leven passeert hier op het tempo van Rwanda. De kinderen zijn thuis. Ze moeten nog alleen naar school( het middelbaar) voor de school op te ruimen, de rapporten op te halen,sommigen voor het nationaal examen. Dan begint de vakantie echt. Plannen maken is hier steeds moeilijk en ik heb meer dan een paar dagen nodig om het weer gewoon te worden. Plannen worden doorkruist omdat vrienden onverwachts opduiken. Afspraken worden afgezegd of zoals nu omdat ido malaria heeft. Gelukkig is ze aan de beterhand want gisteren lag ze te tillen van de kou terwijl ze heel veel koorts had. Ook Diandra was gisteren niet goed. Het is het meisje met suikerziekte. Die schommelde gisteren zo erg. We waren de ganse nacht ongerust en er is altijd iemand bij haar gebleven. Vandaag valt gelukkig alles in de plooi en alle afspraken weg. We blijven thuis.

Ik doe dus maar een wasje....water aanhalen.....weken....wassen . ....uitwringen....drogen... Van het regenseizoen merk ik niet veel . Hoogstens een fikse bui en alles is binnen het kwartier weer opdroogd.

1. Carine Vandekerckhove:
    4 november 2019
    Wij kunnen wat van hen leren. Ons strak geplande leven zorgt toch vaak voor onnodige stress. Efficiëntie is niet alles.
  2. Ivens Eddy en De Kimpe Miranda:
    7 november 2019
    Goede avond, ge zijt het daar al terug gewoon, en bezig. Goed dat je vrienden en kennissen terug ziet, en iets voor hen kan betekenen