Womens center

10 juni 2016 - Kigali, Rwanda

Het is hier warm. Heel warm na de middag maar er is een briesje en dat maakt het toch dragelijk. De nachten zijn kort want ze staan hier rond 5 uur op. En de moskee hier rechtover laat al van zich horen om 4.00u.
Deze week heb ik al de moslimwijk bezocht. Super vriendelijk onhaalt in de moskee. Rondleiding gekregen en ben zelfs in het mannengedeelte geweest. Ik ben uitgenodigde om op een avond mee te gaan eten en thee te drinken. Doe ik zeker!!!!
Ben ook op bezoek geweest in "womenscenter". Daar hebben vrouwen in eigen beheer een modern naai atelier.......een winkeltje........ze doen ook rondleidingen. ......geven workshops. Zo zijn ze zelfbedruipend en kunnen ze de vrouwen die er werken eerlijk loon uitbetalen. Zeker een aanrader voor wie naar Rwanda komt.

1. Philip badenhorst:
    10 juni 2016
    niet gesluierd terugkeren hein !! op de bus en tram zijn ALLE meisjes en vrouwen gesluierd,want de Ramadan is maandag gestart. weinig studenten aanwezig met onze stralende dagen nà week van stortbuien en overstromingen (vooral vlaams brabant+bxl)
    blijven genieten en alles opslorpen.heeft die naai atelier een naam ? kon jij jouw naaimachines daar achterlaten ? en waar zijn de foto's ?
  2. Nadia:
    13 juni 2016
    Hei Bernardine,
    Klinkt allemaal SUPER leuk! (enkel die hitte misschien :-)) Heel interessant!
    Ik lees alvast met veel plezier je blog!!
    Groetjes vanuit druilerig België!!
  3. Annemie Debelder:
    17 juni 2016
    Hé dag Bernardine, ik lees met veel interesse je reisverhaal. Geniet ervan. Ik heb aan zee terug een buitenkeuken, maar volgende week kan ik (hopelijk) de nieuwe keuken in gebruik nemen.