Vervolg kampala

12 november 2018 - Kampala, Oeganda

Na het bezoek aan de universiteit van clovis besloten om naar het Victoria meer te gaan om er iets te gaan drinken. Hoe groot de tegenstellingen kunnen zijn.....naar een hotel in een afgesloten domein. Rust...veel groen.....vijvers met watervallen.....paarden......veel blanken.....hoge pieten van het leger.......leden van de nationale garde.....buffetten van hier tot ginder......en voor ons een overheerlijke frisse pint . Nile beer. Plaatselijk beer ..... super lekker. Daarna nog wat wandelen op het groene frisse gras langs de oevers onder toezicht van de securite.
Ondertussen besloten om de finale te gaan zien in het nat. Voetbalstadion van Uganda. Het Nelson Mandela station. Prachtig....zowel het stadion als de match. Je wordt als enigste blanken tijdens de match verwend. Gratis vip plaatsen en een drankje aangebonden door de voorzitter.😤 Ambiance tot en met en bij iedere goal wordt het veld bestormt.
Om terug terijden was het een hel. Verkeersregels onbestaande. Auto's en brommers (echt duizenden) eisen hun plaats op. Een ware jungle. Met dank aan onze chauffeur geraken we heelhuids en juist op tijd op onze bestemming.