laatste dagen

1 mei 2015 - Hemiksem, België

De laaste dagen in Rwanda bezoek ik nog wat mensen die een band hebben met België.  Leuk om weer eens nederlands te kunnen spreken. Ik probeer van nog zoveel mogelijk mensen te zien om afscheid te nemen.

Bij de overburen ga ik de baby van een paar nog ff zien en hij heeft een naam. Hassa.. Overal krijg ik iets mee. Meestal fruit. Er wordt ook nog een tapijt gebracht en een haan. Die neem ik zeker niet mee.

Op de laatste dag verjaard Assa en we bouwen een feestje. Leuk. En dan is het inpakken en wegwezen.

Nog grondig te zijn gecontroleerd (echt alles uit de vales) na 12 kg overgewicht uit de valies te hebben gehaald en te zijn gefouilleerd kon ik op het vliegtuig. Een goede vlucht gehad.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, lieve smskes, verwachtte en onverwachte berichtjes. Het deed en doet deugd dat eraan me wordt gedacht. Dikke kussen .

1. Jan:
    2 mei 2015
    welkom thuis
  2. Gerdje:
    12 mei 2015
    hey Bernardine, efkes je blog uit het oog verloren en intussen lees ik da je al terug thuis bent!! Ik voel dat deze reis je enorm deugd gedaan heeft als ik je verhalen lees..
    Welkom in Belgie en tot gauw é!
    gr Gerdje