Genieten

17 november 2019 - Akagera National Park, Rwanda

Woensdag was het zover. Vrienden komen naar Rwanda terwijl ik er ben. Spannend, want zouden ze het wel zo mooi vinden als mij ....zouden ze hun zowel welkom voelen zoals ik me voel...... Na hun afgehaald te hebben op de luchthaven, ze wat wegwijs gemaakt te hebben in mijn tweede "thuis" was het al laat en na een toch vermoeiende reis iedereen bedje in. Twee dagen intensief Kigali bezocht met de "brommertjes"( wat ze ook leuk vinden en het snelste vervoer middel). Bovenstad Kigali....modern maar niet levendig. Benedenstad....typich Afrikaans..... memorial genoside.....pakkend en emotioneel......camp Kigali wat een zinlosse waanzin.......huis van Richard Kand......museum van de vorigere president....enz. Super veel gedaan dus op 48 u.

En daarna begon/ begint ook voor mij het grote avontuur. Gisteren samen met Ann en Jan de huurauto gaan ophalen. Heb ik dus nog nooit gedaan maar ook zij waren toch verwonderd over de vlotte service.....en ikke over het gemak waarmee Jan zich aan paste een Rwandeeze wegen en rijgewoontes en mij "getetterd".😊 Ik was / ben blij dat ze verwonderd en bewonderend de duizend heuvels en al de schakeringen groen vinden. Wij de richting Akagera. Voor mij na 9 keer Rwanda bezocht te hebben toch een droom die werkelijkheid wordt. Ik sta versteld van de pracht en de rust van de ecolodge op 6 km. van het park. Gaan slapen onder een rode maan die weerspiegeld in een meer. Oorverdovend stilte die alleen onderbroken wordt de het geluid van krekels.....wat ben ik een bofkont!!!! En nu wakker worden bij een prachtig zonopgang.... strXX een buitendouche.....ontbijten en.........