Huye

17 juni 2016 - Butare, Rwanda

Naar Huye (Butare....).Vertrokken vanuit Niyambogogo waar de bus vertrekt. Nog steeds een hectisch en voor mij onoverzichtelijk plaats net als de vorige jaren. Je wordt er aangeklamt om toch maar hun bus te nemen. Wat voor mij belangrijk is, is dat je toch een klein beetje comfortabel zit.En dat was. Naast de chauffeur. Dus genoeg beenruimte. Maar dat is niet de meest geruststellende plaats. Je rijdt akelig dicht tegen de fietsers motoren voetgangers en iedereen wordt met het nodige geclaxoneer aangemaand plaats te maken. De chauffeur is ondertussen met iedereen het babbelen en het telefoneren dat het een lieve lust is. Ongelofelijk dat er hier nog zo weinig ongelukken gebeuren. Vorige week is er hier wel bij ons in de buurt een heel zwaar ongeluk gebeurd met een kamion die is ingereden op mototaxi''s. Er waren 7 doden.
Na een rit andere ongeveer 3 uur (126 km) over de heuvels en door de prachtige natuur eerst familie en vrienden gaan bezoeken. Het was bij momenten toch een emotioneel weerzien.
Ben er de kathedraal en de universiteit gaan bezoeken. En veel gewandeld. Dit is wel een hete maand. Gelukkig is er s'morgens en s'avonds een verkoelende bries maar het is zo stoffig. Overal ligt rode opgewaaide aarde. En alle planten en bomen zien er stoffig uit. Zo'n verschil met het regenseizoen waar alles fris en groen oogt. Maar Rwanda is en blijft super mooi met zijn 1000 heuvels en zijn vriendelijke mensen.
Op het programma staan nog een paar dorpen die we gaan bezoeken en dan terug want zaterdag zijn er grote festiviteiten in kicukiro. Er is de dag van het kind in Afrika en ik ben uitgenodigd om mee te feesten en daar zeg ik geen neen tegen.
Tot schrijfs ,mails ,hoors.......ben steeds superblij met wat nieuws van jullie. Dikke knuffel en kus (XX)

1. Linda Heirweg:
    17 juni 2016
    Lijkt me spannender dan hier een ritje met de bus.

Stuur je wat warmte en zo'n naar hier want de zomer weet niet meer hoe ze moet Zomeren.

Groetjes
  2. Marie Rose D'haese:
    17 juni 2016
    Haha, avontuurlijk!
    Blijven schrijven hoor!
    Hier blijft er veel sociaal protest tegen onze kloteregering, en de opmars van de ptb is niet te stuiten. Het faillissement van de zogenaamde optimabank draagt niet echt bij tot de geloofwaardigheid van de socialisten....
    Mrose
  3. Jan: